قیمت بابونه خشک شده درجه یک برای تقویت عمومی بدن

در بین انواع مختلف گیاهان دارویی که خواص بسیار فراوانی برای سلامتی دارند بابونه از مهمترین آنها به شمار می‌رود که به دلیل نوع ترکیبات موجود در آن است و فروشگاه های عرضه گیاهان دارویی جهت خرید بابونه خشک شده درجه یک برای تقویت عمومی بدن و اطلاع از قیمت باید با عرضه کننده این محصول ارتباط برقرار کنند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

قیمت بابونه خشک شده درجه یک برای تقویت عمومی بدن

قیمت بابونه خشک شده

قیمت بابونه خشک شده از گونه گیاهان دارویی با منشاء آسیایی و به خصوص بالکان بابونه است که در حال حاضر در تمام جهان پخش شده است و به روش کشاورزی نیز پرورش داده می شود تا دسترسی به این گیاه فوق العاده بسیار بیشتر باشد؛ این گیاهان کمتر به صورت تازه مصرف می شود و اغلب به روش مناسب خشک شده تا رطوبت داخل آن خارج گردد و حداکثر تراکم و غلظت در مواد مغذی موجود در آن وجود داشته باشد.

بابونه در مزارع و کنار جاده ها نیز رشد می کند و ساقه آن انشعابات متعددی دارد که دارای برگ های باریک هستند و در هنگام گل دهی از گل های زرد با گلبرگ های سفید برخوردار است که در بین گیاهان دارویی در زمره مشهورترین آنها به حساب می آید و امروز در کشور نه تنها به روش طبیعی از بابونه وحشی تهیه می شود و از کوهستان ها به دست می آید بلکه کاشت بذر آن نیز در فصل مناسب انجام شده و تولید بسیار فراوان تری خواهد داشت تا در صنعت داروسازی مورد استفاده قرار بگیرد و برای صادرات نیز استفاده شود.

این گیاه ترکیبات ویژه ای در برگ های خود دارد و کمتر از ساقه آن استفاده می شود چون ساقه خشک آن کمترین میزان مواد مغذی و ترکیبات درمانی را دارد پس از خشک شدن نیز دارای درصد قابل توجهی از پلی فنول ها می باشد و در واقع نقش مفید بابونه به خاطر همین ترکیبات آنتی اکسیدانی است بنابراین این محصول دارای خواص ویژه و منحصر به فردی برای زخم و ورم معده است و در دسته داروهای بادشکن و تقویت کننده معده به شمار می رود.

این گیاه نقش قابل توجهی در درمان مشکلات سیستم عصبی دارد و سردرد میگرنی را کاهش می دهد همچنین یک ترکیب کاملا ارگانیک و اسیدی برای داشتن خواب آرام است در بین مردان جهت تقویت میل جنسی استفاده می شود همچنین در خانم ها دردهای دوران قاعدگی را کاهش می دهد و ترشحات این دوران را به حداقل می رساند.

گیاه بابونه خشک شده در رفع ناراحتی‌های پوستی مانند خارش و کهیر استفاده می شود و این محصول به عنوان یک تسکین دهنده درد شهرت دارد و در هنگام دندان درآوردن بچه ها مورد استفاده قرار می گیرد همچنین درمان موثری برای چشم درد است و درد مفاصل و درد کمر را بهبود می بخشد.

این گیاه نباید با داروهای ضد انعقاد خون مصرف شود و به طور کلی هر نوع دارویی که رقیق کننده خون است همزمان نباید با بابونه مصرف شود علاوه بر این استفاده از آن در دوران شیردهی و بارداری نیز بسیار مهم است که در این دوران ترجیحاً خانمها نباید آن را مصرف نمایند همچنین مصرف این گیاه در برخی افراد ممکن است باعث بروز واکنش های آلرژیک شود که از جمله آنها تهوع و زخم دهانی و استفراغ می توان نام برد.

استفاده از این گیاه به صورت دم کرده است و دمنوش آن معمولاً به این شکل آماده می شود که یک قاشق چای خوری از آن را در یک فنجان پر از آب جوش می ریزند و پنج دقیقه صبر می کنند تا ترکیبات موجود در گیاه بابونه وارد آب شود سپس مقداری نبات را به آن اضافه می کنند تا خوردن آن راحت تر باشد چون مزه دمنوش بابونه به تنهایی چندان خوشایند نیست.

از اسانس این گیاه نیز می توان برای بهره گیری از خواص آن استفاده کرد و تاثیر گذاری آن نسبتاً سریع تر می باشد همچنین روغن خاصی از آن به دست می آید که از گل آن حاصل می شود و همراه با روغن کنجد قاطی شده جهت تسکین درد مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی دیگر از کاربرد های این گیاه، بابونه بخور است به این معنی که با گونه در تولید نوع خاصی از ماسک مورد استفاده قرار می گیرد که در دفع سموم از پوست بسیار نقش دارد همچنین از قطره بابونه که دیگر فراورده بدست آمده از این گیاه خشک است برای رفع التهاب بافت های مخاطی ویژه مخاط دهان استفاده می شود و اثرات ضد نفخ نیز دارد.

قیمتی که برای این گیاه خشک اعلام می شود بسته به میزان تولید آن در سال زراعی متفاوت است به این معنی که چنانچه بارندگی در آن سال زیاد باشد دسترسی به نوع وحشی آن از طبیعت بیشتر خواهد بود که به همراه تولید آن به روش زراعی باعث دسترسی فراوان خریداران آن خواهد شد و در این حالت قیمت بسیار پایین خواهد آمد اما گاهی شرایط آب و هوایی مساعد نیست و در آن سال زراعی آفات و بیماری ها زیاد خواهد بود و بارندگی نیز کم است که در این صورت قیمت مسلما رو به بالا خواهد شد.

این محصول در داخل کشور به اندازه کافی تولید می شود و نیازی به واردات آن نیست بلکه ایرانی یکی از کشورهای قدرتمند در زمینه صادرات آن نیز می باشد همچنین قیمت آن با کیفیت آن رابطه مستقیم دارد و هر چه در این محصول از برگ کمتری وجود داشته باشد میزان ساقه بیشتر باشد و قیمت نیز کاهش می یابد بنابراین فراوانی برگ در این محصول معیاری برای قیمت‌گذاری آن بوده و افزایش تعداد برگ ها منجر به بالا رفتن قیمت آن می شود چون همان طور که گفتیم ترکیبات مفید موجود در بابونه در داخل برگ های آن قرار دارد.

برای کسانی که به دنبال بهترین این گیاه هستند نوع پرورشی آن چندان گزینه خوبی به نظر نمی رسد چون کیفیت خاک و استفاده از ترکیبات مختلف جهت کنترل بیماری‌ها در بابونه پرورشی ممکن است بر کیفیت آن تاثیر نامطلوب داشته باشد و افراد نوع پرورشی آن را ترجیح نمی دهند و نوع وحشی این محصول که بابونه گاوی معروف است را مناسب تر می دانند.

برای اطلاع از قیمت بهترین بابونه خشک شده تولیدی در کشور این وب سایت شما را با تولید کننده برتر آن آشنا می کند و در پایین ترین قیمت ممکن آن را برای آن به شما پیشنهاد می دهد همچنین انواع باکیفیت این محصول در این سایت قابل دسترسی است و خریداران بر اساس نوع استفاده ای که از آن می کنند حجم های گوناگون را درخواست داده همچنین بسته بندی مناسبی برای آن در نظر گرفته شده که از نوع نایلونی می باشد تا هوا به بابونه خشک برخورد نکند و نم موجود در آن باعث تغییر عطر و بو در این محصول نگردد و ارزش درمانی آن را تغییر ندهد.

بابونه گاوی خشک

بابونه گاوی خشک از مهمترین نقش هایی که یکی بهترین نوع بابونه یعنی بابونه وحشی یا همان بابونه گاوی می تواند داشته باشد تقویت عمومی بدن است و به این ترتیب این گونه که در طبیعت رشد می کند و شکلی پرورشی ندارد تاثیرات قابل توجهی بر روی سلامت بدن دارد و به علت تاثیر قابل توجه آن در کمک به هضم غذا باعث سلامتی هر چه بیشتر کل بدن می شود.

برای استفاده از خواص این محصول تنها کافی است ۱۰ تا ۲۰ گرم بابونه را در یک لیتر آب بجوشانید تا کاملا خنک شود سپس آن را از صافی عبور دهید و مصرف کنید تا تاثیرات شگفت آور مشاهده شود همچنین بابونه وحشی از نظر گیاه شناسی مربوط به خانواده گل های مروارید است و از آن به عنوان آسپرین قرون وسطا نیز یاد می شود و در طب سنتی بیشتر برای درمان درد معده، ناباروری، تهوع و روماتیسم از آن استفاده می شود.

در این نوع بابونه ترکیباتی مانند لاکتون های سزکوئی ترپن وجود دارد که نقش آن ضد التهابی است و در جلوگیری از بروز سرطان موثر است همچنین روغن های فراری مانند کافور در آن وجود دارد که ضد باکتری می باشد همچنین این بابونه غنی از فلاونوئید تست که از آنتی اکسیدان های ضد باکتری و ضد التهابی می باشند و بابونه گاوی خواص بسیار قدرتمند تری نسبت به گونه معمولی دارد و از آن تحت عنوان آسپرین طبیعی نیز یاد می شود چون نشان داده شده است تاثیر زیادی بر تسکین دردهای مختلف به ویژه سردردهای میگرنی دارد.

از نظر شکل ظاهری بین این بابونه با بابونه معمولی تفاوت زیادی دیده نمی شود منتها بابونه گاوی از نظر ارتفاع و انشعابی از ساقه ایجاد شده بزرگ تر می باشد و انتظار می رود نوع ترکیبات موثر درمانی موجود در آن نیز بیشتر باشد همچنین این نوع بابونه تمام خواص بابونه معمولی را دارد و برای گیاهان بسیار مفید است و در درمان زخم ها موثر است.

برای بهره

رفتن از اثرات این گیاه باید دمنوش آن قبل از خواب مصرف شود یا به صورت ناشتا استفاده گردد تا تاثیرات شگرفی در زخم و ورم معده داشته باشد همچنین این محصول ضد تشنج است و اختلالات قاعدگی را در زنان برطرف می کند در ضمن این محصول آنتی اکسیدانی بسیار قدرتمند است که مقدار ویتامین c فراوان آن باعث می شود سلول ها از تاثیر جهش های ژنتیکی یا آسیب های محیطی دور بمانند و دچار رشد سرطانی نشوند.

بابونه ترکیبات مناسب برای پوست فراوانی دارد و باعث می شود که اشعه فرابنفش کمترین تاثیر را بر پوست داشته باشد همچنین ترکیب خاص موجود در آن از لخته شدن خون جلوگیری می کند و همان طور که قبلاً نیز اشاره شده بهتر است با داروهای ضد انعقاد خون مصرف نگردد.

بابونه گاوی به شکل های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و صرفاً شکل خشک شده آن کاربرد ندارد بلکه به صورت تازه و یخ زده نیز به کار می رود اما ترجیح بر این است که نوع خشک شده آن استفاده شود چون شکل تازه این محصول رطوبت زیادی دارد و میزان ماده موثر آن در هر ۱۰۰ گرم کم است و انواع یخ زده آن نیز ممکن است ترکیبات اثرگذار خود را از دست داده باشد بنابراین شکل خشک شده این محصول بهترین گزینه است که اغلب به صورت قرص یا کپسول نیز وجود دارد و برخی از آنها در تهیه عصاره استفاده می کنند که تاثیر آن در درمان بسیار سریع خواهد بود.

میزان مصرف بابونه برخلاف تصور نامحدود نیست و هر کس باید مقدار مشخصی مصرف کند مثلا بزرگسالان تنها مجاز به استفاده از ۲۵ میلی گرم از این محصول در روز هستند که باید به صورت سه وعده مصرف شود و مدت مصرف بیشتر از شش ماه نباشد که این میزان مصرف برای افراد مبتلا به میگرن است و برای رفع التهاب و سایر موارد مصرف می تواند کمتر از این نیز باشد.

ترکیبات موثر بابونه گاوی بیشتر در برگ آن نهفته است که باعث شده این محصول مسکن طبیعی و برطرف کننده اضطراب باشد و از بروز آلرژی و حساسیت جلوگیری می کند همچنین خواص درمانی آن نسبت به بسیاری از قرص های شیمیایی بهتر است که علت این مسئله نیز طبیعی بودن این گیاه می باشد که باعث می شود عوارض ناشی از مصرف این محصول کمترین مقدار ممکن باشد.

در تهیه این نوع بابونه نیز حتماً توجه کنید که نوع پرورشی آن را تهیه ننمایید و به علت شباهت بسیار زیادی که بین بابونه گاوی و معمولی وجود دارد باید از مرجع و منبع معتبر آن را خریداری کنید تا این اطمینان ایجاد شود که خواص فراوانی در این گیاه وجود دارد و با مصرف دمنوش و سایر روش های مصرف می توان از آن بهره مند شد همچنین باید دارای حداقل میزان رطوبت باشد در غیر این صورت ظرفیت این محصول برای کپک زدگی برای زندگی بسیار زیاد است و در کمترین زمان و با کمترین رطوبت کپک می زند.

این دمنوش در بهترین کیفیت آن درصد ماده خشک بسیار زیادی دارد و همین باعث می شود که قدرت جذب رطوبت آن بسیار زیاد باشد و همین مسئله در نوع بسته‌بندی آن تاثیرگذار است و همانند بابونه معمولی باید در نایلون های مخصوصی نگهداری شود تا از رطوبت هوا محفوظ بماند.

این بابونه نسبت به بابونه معمولی از قیمت بالاتری برخوردار است و همان طور که از نام آن یعنی بابونه وحشی مشخص است از طبیعت به دست می آید و نمونه پرورشی ندارد و در نتیجه غلظت مواد مغذی موجود در آن بسیار بالا است و همین تراکم بالای مواد مغذی و ترکیبات درمانی ارزش اقتصادی آن را بالا می برد به همین دلیل اگر دنبال بابونه با غلظت بالای ترکیبات درمانی هستید این محصول خواست شما را به خوبی تامین خواهد کرد و نیاز شما را به بابونه درجه یک و باکیفیت برطرف می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما